مطالب پزشکی

بیماری فشار خون

علائم بیماری فشارخون

بیماری فشار خون

بیماری فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در آن فشار خون در برابر دیواره شریان شما بیش از اندازه زیاد است که در نهایت ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی شود. بیماری فشار خون میتواند سلامتی فرد را به طور جدی در معرض خطر قرار دهد

فشار خون هم از نظر میزان خون پمپ شده توسط قلب و هم میزان مقاومت در برابر جریان خون در شریانهای شما تعیین می شود. هرچه قلب شما خون بیشتری پمپ کند و شریانهای شما باریک تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

شما می توانید سالها بدون هیچ علامتی فشار خون بالا (بیماری فشار خون) داشته باشید. حتی بدون علائم ، آسیب به رگ های خونی و قلب شما ادامه می یابد و سپس قابل تشخیص است. فشار خون بالای کنترل نشده خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی ، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

فشار خون بالا به طور کلی طی سالهای متمادی ایجاد می شود و در نهایت تقریباً همه را مبتلا می کند. خوشبختانه فشار خون بالا به راحتی قابل تشخیص است. و هنگامی که شما می دانید فشار خون بالا دارید ، می توانید با دکتر خود برای کنترل آن همکاری کنید.

علائم بیماری فشار خون
علائم بیماری فشار خون

علائم بیماری فشار خون

اکثر مبتلایان به فشار خون بالا هیچ علامت و علائمی ندارند ، حتی اگر قرائت فشار خون به میزان خطرناک زیادی برسد.

برخی از افراد با فشار خون بالا ممکن است دچار سردرد ، تنگی نفس یا خونریزی بینی شوند ، اما این علائم , علائم خاصی نیستند و معمولاً تا زمانی که فشار خون بالا به مرحله شدید یا تهدیدآمیز نرسد ، بروز نمی کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

گرفتن فشار خون یکی از معمولترین کارهایی است که معمولا پزشکان قبل از هر تشخیصی برای بیماران خود انجام می دهند.

حداقل هر دو سال بعد از 18 سالگی  باید فشار خون خود را چک کنید ، از پزشک خود بخوانید که فشار خون شما را بخواند. اگر 40 سال یا بیشتر دارید ، یا 18 تا 39 ساله دارید و فشار خون بالا دارید ، هر سال باید از پزشک خود بخواهید. فشار خونتان را اندازه بگیرد.

فشار خون به طور کلی باید در هر دو بازوی بررسی شود تا تفاوت وجود داشته باشد.

اگر قبلاً به فشار خون بالا مبتلا شده باشید یا فاکتورهای خطر دیگری برای بیماری های قلبی عروقی داشته باشید ، پزشک احتمالاً چک کردن های  مکرر را توصیه می کند. در کودکان از سن 3 سال و بالاتر معمولاً فشار خون به عنوان بخشی از معاینات سالانه  اندازه گیری می شود.

اگر مرتباً پزشک خود را نمی بینید ،می توانید در برخی فروشگاه ها دستگاه هایی پیدا کنید که فشار خون شما را به صورت رایگان اندازه گیری کند.و یا دستگاه اندازه گیری فشار خون و فشار سنج خانگی خریداری کنید

دستگاههای فشار خون عمومی ، مانند دستگاههای موجود در داروخانه ها ، ممکن است اطلاعات مفیدی در مورد فشار خون شما ارائه دهند ، اما ممکن است این موارد محدودیت هایی داشته باشد. دقت این ماشین ها به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اندازه صحیح کاف و استفاده صحیح از ماشین ها. از پزشک خود در مورد استفاده از دستگاه های فشار خون عمومی مشاوره بگیرید.

مطالعه کنید :

 

 

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دربارۀ شرکت نوین درمان:

شرکت نوین درمان  بعنوان یک مرکز تخصصی در زمینه مشاوره، فروش و اجاره کالاهای سلامت، تجهیزات پزشکی، بیمارستانی در ایران و همچنین مجری تمامی خدمات پزشکی و مراقبتی فعالیت می کند. فروشگاه اینترنتی این مرکز با هدف معرفی تخصصی، مشاوره و فروش اقلام پزشکی و سلامت تأسیس گردید. در نوین درمان سعی کرده ایم ارتباط مستقیم بین وارد کننده ، تولید کننده و خریدار را برقرار نماییم تا از پرداخت هزینه های اضافی توسط مشتریان در سراسر کشور جلوگیری شود. کالاها در گروه های مختلف با برندهای متفاوت آورده شده و تلاش ما بر این بوده تا کامل ترین توضیحات و جزییات هر کالا به صورت واضح اعلام گردد تا برای مشتریان و بازدید کنندگان گرامی امکان مقایسه و تصمیم گیری در مورد خرید آسان تر باشد.

بیشتر بخوانید…

چرا مشتریان از خدمات شرکت نوین درمان خرید می کنند؟

کالایی که دریافت می کنید، با آنچه در سایت می بینید و در مشخصات کالا می خوانید، کاملا یکسان می باشد.
می توانید در کمترین زمان ممکن، معتبرترین و بهترین برند کالاهای موجود را با جزییات کامل ببینید و فقط با چند کلیک یا یک تماس تلفنی کالای خود را درب منزل دریافت نمایید.
در نوین درمان کلیه کالاها اورجینال بوده و دارای گارانتی اصلی و ذکر شده در شناسنامه کالا می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل پس از خرید ، واحد خدمات پس از فروش آماده پاسخ گویی و برطرف کردن مشکل شما عزیزان در سراسر کشور می باشد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare